Για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κορυδαλλού

Το προσεχές διάστημα πρόκειται να συντελεστεί μια μεγάλη αλλαγή στη καθημερινότητα των δημοτών στην πόλη μας, αφού η διοίκηση Χουρσαλά -Δημόπουλου έφερε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

Η λύση που προτείνει η διοίκηση του δήμου σαφώς και δε θα μπορούσε να υπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών και το όφελός τους, αφού η γενικότερη πολιτική της είναι ευθυγραμμισμένη με την πολιτική των κυβερνήσεων που υπηρετούν την κερδοφορία του κεφαλαίου (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ), αγνοώντας τις λαϊκές ανάγκες.

Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελούν ουσιαστικά ένα εργαλείο απορρόφησης χρημάτων του Πράσινου Ταμείου για την εκπόνηση μελετών στα πλαίσια της διευκόλυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις πόλεις. Οι πόροι του Πράσινου Ταμείου δίνονται με την λογική κόστους – οφέλους, και όχι για να μελετηθούν και να κατασκευαστούν έργα που εξυπηρετούν τις ευρύτερες λαϊκές ανάγκες, όπως σχολεία, αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά, αναψυχής κλπ.

Το ΣΒΑΚ Κορυδαλλού που εισηγείται η Διοίκηση Χουρσαλά -Δημόπουλου ακολουθεί αυτή την λογική και προωθεί αλλαγές που επιτείνουν σοβαρά ζητήματα που ήδη αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι και εργαζόμενοι του Κορυδαλλού, ενώ προωθεί έργα για να μετατρέψει σε βιτρίνα το κέντρο της πόλης.

Το σχέδιο, με μόνη εξαίρεση την Καραολή & Δημητρίου, αναφέρεται μόνο στο κέντρο του Κορυδαλλού, το οποίο ουσιαστικά μετατρέπεται σε εμπορικό κέντρο, αγνοώντας και εντείνοντας τα ήδη μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χιλιάδες οικογένειες της περιοχής (είναι γνωστό το θέμα του parking και της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε Αθηνάς, Δημητρακοπούλου, Ταξιαρχών και γύρω δρόμους).

Η πεζοδρόμηση του μεγαλύτερου μέρους του κέντρου της πόλης (πλ.Ελευθερίας, Αγ.Γεωργίου, Ταξιαρχών) με την ταυτόχρονη υποβάθμιση των συγκοινωνιών και την ελλιπέστατη δημοτική συγκοινωνία, καθιστά σχεδόν αδύνατη τη μετακίνηση πρός το κέντρο των δημοτών του υπόλοιπου Κορυδαλλού (κάτοικοι Σχιστού, πλ. Μερκάτη κτλ.).

Δεν φτάνουν δηλαδή τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και οι τιμές στα καύσιμα, οι κάτοχοι ΙΧ ουσιαστικά αναγκάζονται να πληρώνουν επιπλέον για να μετακινηθούν και για να παρκάρουν στην περιοχή (ελεγχόμενη στάθμευση, ιδιωτικά παρκινγκ).

Ταυτόχρονα καμιά βελτιωτική κίνηση δεν προτείνεται στις υπόλοιπες περιοχές της πόλης ούτε στον Άνω Κορυδαλλό ούτε σε Σχιστό, Δεξαμενή, στις γειτονιές γύρω από τις πλατείες πλ. Μερκάτη, Μέμου, Αγίου Γεωργίου και ταυτόχρονα αποδυναμώνονται οι μικρότερες τοπικές αγορές (Μικράς Ασίας, Σχιστό, Ταξιαρχών & Δημητρακοπούλου πριν τη Γ. Λαμπράκη).

Το ΣΒΑΚ Κορυδαλλού σε καμία περίπτωση δε λύνει τις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων και εργαζόμενων του Δήμου μας, ούτε από άποψη μετακίνησης, ούτε θωράκισης και προστασίας, ούτε την ανάγκη για ελεύθερους χώρους, σύγχρονα σχολεία και παιδικούς σταθμούς (όχι σε λυόμενα), αθλητικούς χώρους, παιδικές χαρές.

Ο σχεδιασμός του αστικού χώρου που θα λαμβάνει υπόψη τις λαϊκές ανάγκες αποτελεί πολιτικό και όχι τεχνικό πρόβλημα. Απαιτεί έναν διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, που περνάει μέσα από την κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, με εργατικό έλεγχο. Για την ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ένα σχέδιο κινητικότητας στην πόλη μας δεν μπορεί παρά να λαμβάνει υπόψη τα σημαντικά καθημερινά προβλήματα των χιλιάδων εργαζομένων της πόλης μας, και να προσπαθεί να απαντήσει προς όφελος τους τα εξής ερωτήματα:

  • Που μένουν οι εργαζόμενοι και πού εργάζονται; Πόσες ώρες εργάζονται;
  • Υπάρχει διασύνδεση και πυκνή συγκοινωνία; Υπάρχουν φτηνά και ασφαλή μέσα μαζικής μεταφορές;
  • Που και πως πηγαίνουν σχολείο τα παιδιά τους;
  • Πού ψυχαγωγούνται;
  • Πως προστατεύονται από φυσικές καταστροφές;
  • Πως έχουν σε ιατροφαρμακευτικές και άλλες δημόσιες- κρατικές δομές;
  • Τι συμβαίνει με τη μετακίνηση στις διάφορες περιοχές μέσα στην πόλη;

Είναι φανερό ότι αυτή η οικονομία δεν λογαριάζει την δύσκολη καθημερινότητα των χιλιάδων κατοίκων της πόλης μας. Γι’ αυτό και το ΣΒΑΚ που εισηγούνται οι υπερασπιστές αυτής της πολιτικής μόνο στόχο έχει να απορροφήσει κονδύλια που θα στηρίζουν την μεγάλη επιχειρηματικότητα και όχι να λύσει καθημερινά προβλήματα.
Οι λύσεις των λαϊκών προβλημάτων γι’ αυτούς είναι κόστος, ούτε κουβέντα…

  1. για βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, με συχνά, ασφαλή, φθηνά δρομολόγια
  2. για βελτίωση των πεζοδρομίων σε όλες τις γειτονιές της πόλης
  3. για λύσεις στο πολύ σοβαρό θέμα παρκαρίσματος, ειδικά στο κέντρο της πόλης

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Παπουτσιδάκη Ελευθερία
Σιόντορος Παύλος
Ζερβός Τάσος
Αναστασόπουλος Ανδρέας
Καλιακάτσος Νίκος